Zon , zomer, zwemmen, zalig - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu Zon , zomer, zwemmen, zalig - Reisverslag uit Golden Bay, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

Zon , zomer, zwemmen, zalig

Door: Miep

Blijf op de hoogte en volg Miep

09 Januari 2023 | Nieuw Zeeland, Golden Bay

9jan.Vandaag hebben we een tocht gemaakt met ons allen in de auto van Elbert. Naar het mooiste strand van NZ. Het was een pittige -maar niet zo lange- wandeling ernaar toe. Grote zandduinen bij het strand en rotsen in de zee. Prachtige blauwe lucht en azuurblauwe kleuren van de zee maakten het samen tot een onvergetelijk schouwspel. En dan de familie Jolink daarin lopend en poedelend !!Alles is uitvoerig door mij op film vastgelegd en de anderen hebben ontelbare foto’s gemaakt. Ze zijn nu naar het strand bij de camping, ook eenpittige wandeling dus ik haak een keertje af en maak eenverslagje. Karin is met de auto naar een vriendin in de buurt. Golden Bay hoort niet bij het Abel Tasman National Park; het ligt tussen dat park en een ander heel groot park in ( naam even kwijt)

Als ze terugkomen gaan we weer gourmetten en ik begin al vast met de voorbereidingen( tomaten, komkommers, paprika, bloemkool,uien, aardappels. Het snijden van de tonijn, Snapper,( ook een vis) en entrecôte laat ik aan Erik over want dat doet hij beter. De pannekoekjes en de sausjes doet hij ook.

Het wordt weer ouderwets smullen op zijn bourgondisch zou Bert zeggen.

• 09 Januari 2023 - 12:00

Wim Enzerink:

Witte stranden en blauwe luchten. Nieuw Zeeland ziet er anders uit dan de naamgeving door Abel Tasman doet geloven. Hij moet een gelijkenis met Zeeland hebben gezien.

• 09 Januari 2023 - 16:57

Berthe Strengers:

• 09 Januari 2023 - 17:03

Berthe Strengers:

Ik probeer het nog een keer!

Ik geniet elke keer van jouw reisverslag! wat heerlijk om zo,n reis met je familie te mogen maken in dat mooie land! Liefs! Berthe

• 09 Januari 2023 - 20:39

Gon Radstake:

Het houdt maar niet op met die mooie plaatjes. Ik kijk nu al uit naar de film die je maakt. Kan ik genieten en jij nagenieten.

Maak samen nog maar veel plezier.

• 09 Januari 2023 - 23:01

Miep:

Berthe, het is weer gelukt hoor!

• 11 Januari 2023 - 16:36

Ali, Jannie En Folkert:

Even een berichtje van Ali uit de Schoven: "Lieve allemaal. Alles goed hier. Vanmiddag een nieuwjaarsbrunch gehad in de gemeenschappelijke ruimte van de Schoven. Iedere bewoner mocht een gast meenemen. Het was heel gezellig.

Wat zijn de verhalen prachtig en ook de foto's zijn mooi.

Geniet nog maar veel van elkaar.

Dikke kus.

Groetjes Ali (en van Jannie en Folkert)

• 13 Januari 2023 - 18:10

Nicolien :

Prachtig allemaal Miep.

Dat eten samen is ook zo gezellig hè?!

Liefs voor jullie allemaal en blijven genieten!