cromwell, milford sound en verjaardagen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu cromwell, milford sound en verjaardagen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

cromwell, milford sound en verjaardagen

Door: Miep

Blijf op de hoogte en volg Miep

09 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

zaterdagavond weer terug in Cromwell, gesmuld van de lamsbout met pinot noir die diezelfde avond een trophy in Auckland ontving en een gouden medaille. Elbert trots natuurlijk, het zijn nu ook een beetje zijn wjnen en hij zorgt voor de publiciteit en meldt ze aan bij diverse instanties. Sinds 2008 hadden ze geen trophy gehad bij Wild Earth.
Zondag met ons allen de tuin onderhanden genomen, Winnie en ik de groentetuin.Maandag was Elbert jarig en hebben we tussen de middag geluncht bij Wild Earth, de chefkok had enorm zijn best gedaan met eerst heerlijke voorgerechtjes daarna een langwerpige schaal met 5 gerechten met bijpassende wijn en toen een hele lamschouder, we kregen dat niet op en de rest mocht mee naar huis. De kids zaten op school en creche dus het was rustig eten, Elbert had 2 uur vrijaf genomen en dinsdag ingehaald. We liepen zelf om 5 uur naar de bus waarmee we naar Queenstown zouden gaan ,daar overnachten in een backpackershostel om dinsdag vroeg naar Milford Sound een dagtrip te maken, 6 uur heen, 2 uur boottocht en 4 uur terug( op de terugweg geen extra stops voor foto's).Een lange zit maar het was de moeite waard, werkelijk indrukwekkend, vooral ook de weg van Te Anau naar Milford Sound,reusachtige bergtoppen, toch weer anders dan in Noorwegen of Zwitserland. en.........we hadden schitterend weer! Strakblauwe lucht met net die paar wolkjes om extra mooie foto's te maken.
Gisteren ,8 maart :Noortje jarig, kinderpartijtje met 7 kids, Karin had zelf een taart gemaakt,(Winnie hielp) ze hebben een grote tuin en met de nieuwe glijbaan , de andere dingen die er al stonden , een paar spelletjes , was de middag zo om en had ze een leuke dag gehad..
Morgen gaan we met Elbert naar lake Tekapo, hij moest zaterdag de hele dag werken de hele dag en wilde dit nog graag met ons doen.

• 09 Maart 2017 - 07:37

Piet De Bekker:

Wat een prachtige foto's. Komen jullie wel terug?

• 16 Maart 2017 - 22:15

Nel Ooijman-van Keulen:

Lieve Miep en Winnie.
    Wat een prachtige reis maken jullie en wat leuk dat je de. Verjaardag van Elbert en kleinkind ook meemaakt! Feliciteer hem nog maar, al is het te laat. Goed zeg da hij al een teophee heeft gewonnen! De zakenman zit er helemaal in! Van wie zou hij dat hebben?
    Vaak vergeet ik te kijken op de website en dan haal ik het weer van een paar dagen in.
    Alleen de foto's krijg ik niet goed door, dat zal wel aan mezelf liggen.
    Gelukkig heb ik de beelden nog in mn hoofd van heel veel plekken waar jullie ook geweest ziin. Ik heb zelfs ons album er nog bij gehaald. Queenstown en Cromwell zijn we niet geweest , ook Milford Sound, wat heel mooi moet zijn, hoorden we toen al, maar ja de tijd ging door en om alles af te roffelen is ook niet leuk. Je moet wel de tijd nemen, zeker op de fiets en een rustdag kunnen nemen.
    Nou tot de volgende trip, al zit het er voor jullie ook bijna op. Wel fijn voor Bert, denk ik.
    Lieve groeten aan iedereen. Nel.