Lake Pukaki en Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu Lake Pukaki en Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

Lake Pukaki en Lake Tekapo

Door: Miep jolink

Blijf op de hoogte en volg Miep

12 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vrijdag had Elbert weer een compensatie-vrije dag en heeft met ons een mooie trip gemaakt vanuit Cromwell naar Lake Pukaki en Lake Tekapo waar we ook nog een paar uur in de hot pools van de springs hebben gezeten. 10 jaar geleden was ik met bert ook bij Lake Tekapo met de camper en toen zwom ik in het koude(want gletsjer-)meer en nu lag ik in water van 28-39 graden. Ik geef de voorkeur aan het meer maar Elbert niet en dit was ook lekker. Op de terugweg nog een klein eindje richting Mount Cook gereden zodat we die in alle glorie konden zien(herinneringen aan 2007).Het weer? kon niet beter zoals de foto's uitwijzen. Zaterdag in de tuin gewerkt( niet de hele dag hoor!) ,boodschappen gedaan en 's avonds op de kinderen gepast want Elbert en Karin gingen voor het eerst in NZ een hele avond uit(moeder en vader Hermens wonen te ver weg om op te passen.).Zondag een beetje miezerig en 's middags nog een mooie wandeling gemaakt. Ik heb nu deel 1 en deel 2 van de Lord of the Ring gekeken want die is in Nieuw Zeeland opgenomen en ik moest hem beslist zien vanwege de landschappen die me nu bekend voorkomen. Wel een echte mannenfilm , vind ik persoonlijk maar nu wil ik ook weten hoe het afloopt en vanavond kijk en we dus deel 3 ( Elbert en Winnie vinden dat heeeeel leuk hoor) nog 3 dagen en dan weer richting huis via Auckland en Singapore en zaterdag ochtend komen we aan. Waarschijnlijk voorlopig het laatste blogje maar als ik thuis ben zet ik er nog veel meer foto's op van alle tripjes dus..........blijf kijken!
Groeten aan iedereen die ons volgt en tot ziens,mails en bels.

  • 12 Maart 2017 - 23:12

    Henk:

    Hallo allemaal,
    Jullie hebben het er bijna op zitten. Gaat snel hé!
    We hebben genoten van het geweldige verslag met foto's.
    Er kwamen voor mij (Henk) ook diverse herinneringen naar boven! Het water is nog steeds even mooi blauw...
    Hier is alles als normaal gegaan. Bert kwam dikwijls even aan.
    Heel fijne terugreis dadelijk en groeten uit Zelhem.
    Groeten van Cilia en Henk


  • 14 Maart 2017 - 12:47

    Ben En Gerrie Van Spijker:

    Hallo Miep en Winnie
    Wat hebben jullie een mooie reis tot nu toe gehad.wij hebben het ervaren als een reis van Floortje Dessing iedere keer iets anders.wil je Elbert en zijn vrouw van ons groeten wij hopen dat jullie een voorspoedige terug reis mogen hebben.groeten Ben en Gerrie van Spijker.

  • 17 Maart 2017 - 11:52

    Joke En Gerrit Velthuis:

    Hallo Miep, Winnie en Elbert,
    Bedankt voor het "meebeleven" van jullie mooie reis.
    We wensen Elbert met zijn gezin een fijn en voorspoedig verblijf in NZ toe.
    Een goede terugreis naar Nederland !
    En hartelijke groeten.
    Joke en Gerrit Velthuis

  • 18 Maart 2017 - 10:32

    Nel Ooijman:

    Hoi lieve mensen,
    Het zit er weer. Bijna op voor jullie.
    Ik wens jullie een heel goede terugreis ! Zonder vertragingen want de reis is al lang genoeg!
    Liefs, Nel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miep

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 84451

Voorgaande reizen:

25 December 2022 - 08 Februari 2023

herinneringen maken in Nieuw Zeeland

05 Februari 2017 - 18 Maart 2017

op bezoekbiij Elbert en gezin in Cromwell NZ

06 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Onze cruise

Landen bezocht: