Hanmer Springs en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu Hanmer Springs en Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs en Nelson

Door: Miep

Blijf op de hoogte en volg Miep

26 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson

Daar ben ik weer, in Hanmer Springs lukte het me niet om ons huisje! met tuintje waar we in de avond ons wijntje met Turks brood , soep , kaasje enz konden opsmullen, WiFi te krijgen . Het enige nadeel want was het een heerlijke dag met - alweer- schitterend weer. Hanmer Springs is bekend om zijn bronnen met zwavel en andere mineralen en er is dus een groot thermaal gebeuren aangelegd waar wij- als saunaliefhebsters- de hele middag gebruik van hebben gemaakt ! Ontspannen dagje dus. Geen foto's van ons daar! Gistermorgen via een adembenemende bustocht naar Nelson gegaan. Eigenlijk hebben we een beetje geluk dat de weg van Kaikoura naar Picton door de aardbeving vernield is en nog niet is gerepareerd ( hele bochtige weg met rotsen en daarom duurt het zo lang). Er is nu dus een alternatieve route via Hanmersprings en Murchison. Daar moesten we overstappen op de bus naar Nelson . Die Intercity is echt een uitkomst, we hadden een zgn flexi pass gekocht waarmee je 45 uur met de bus kunt reizen, 250 € en elke keer dat je een reis boekt( dat moet wel en was even lastig en we hebben het bij Elbert voor de eerste 4 ritten gedaan), worden de uren eraf getrokken. De pas blijft 1 jaar gelden . Nu zitten we in Nelson, 3 nachten. Karin heeft dit motel aan de rivier en weer vlakbij het centrum, aanbevolen . We kwamen om 4 uur aan na een rit van 6 uur( met stops) en na thee en koffie( aanwezig) en appen, de stad gaan verkennen. Langs de rivier , door de hoofdstraat naar de Church Hill .Heerlijk gegeten! Vandaag gaan we naar WOW, een bijzonder museum met kleding en oude cadillacs waar Winnie heeeeeeeeel graag naar toe wil en vanmiddag en verder zien we wel. Morgen een dagtocht naar het AbelTasman NATIONAL Park. Daarover volgt dan weer een blog. Doei