Het Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu Het Noordereiland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

Het Noordereiland

Door: Miep

Blijf op de hoogte en volg Miep

16 Januari 2023 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zittend in bed in een backpackers private room Based at the Lake in Taupo aan het grootste meer van N Z , schrijf ik mijn verslagje. We hadden zondag een prachtige treinreis van Christchurch naar Picton, 4 uur in Picton en toen met de ferry naar Christchurch. 10 uur waren we er. De zee was kalm en we hadden een pilletje genomen want het kan er spoken. Gisterenmorgenom 6 uurop om de intercity naar Taupo te pakken, zo’n fijne manier om te reizen als je het goed geregeld hebt.

Om 3 uurwaren we er en hebben nog een duik in het meer genomen , boodschappen gedaan , met een glaasje wijn op een terrasje naar de ondergaande zon gekeken enom 10 uurplat zonder wekker. Vandaag rustdag, zwemmen , wandelen enz.Morgenmiddag2.30 pas verder naar Rotorua. Tot schrijfs.


  • 16 Januari 2023 - 21:06

    Nel Ooijman-van Keulen:

    Hoi lieve zus en nicht,

    Ik heb al je verslagen gelezen Miep, maar niet altijd tijd om te reageren (o.a. door mijn verjaardag.)

    Maar wat hebben jullie het fijn samen en weer zoveel gezien.!

    Wat leuk dat Winnie en jij nu ook het Noordereiland verkennen!

    Jullie begonnen onderaan : veerboot Picton -Wellington . M en ik deden dit in omgekeerde volgorde en begonnen bij Auckland. Alweer zo lang geleden, maar het komt allemaal weer boven bij het lezen van jouw verslagen.

    Ik zou in Rotorua maar geen duik nemen Miep! Maar wél heel indrukwekkend om te zien!

    Heel fijne dagen gewenst! Geniet ervan!

    [e-1f44d][e-1f60d]


  • 16 Januari 2023 - 21:31

    Gon Radstake:

    Wat geweldig om samen met je dochter Winnie verder te kunnen reizen en zoveel te zien. En de band met elkaar te verdiepen. Daarop ben ik wel jaloers, dat zul je begrijpen.

    In Nederland genieten we van regen, regen en nog eens regen. Maar elke dag blijft het iets langer licht (behalve vandaag). Ik kan me geen voorstelling van Nieuw Zeeland maken, maar door de foto's krijg ik een beeld van het land van melk en honing. Ik begrijp waarom Elbert daar is gaan wonen. Daar kan ons kikkerlandje niet tegen op. Hoewel.... wij Nederlanders mogen niet klagen. In veel opzichten is dit een goed land. Vooral in de zomer......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miep

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 84531

Voorgaande reizen:

25 December 2022 - 08 Februari 2023

herinneringen maken in Nieuw Zeeland

05 Februari 2017 - 18 Maart 2017

op bezoekbiij Elbert en gezin in Cromwell NZ

06 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Onze cruise

Landen bezocht: