Wandelen in het Tongariro National Oark - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu Wandelen in het Tongariro National Oark - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Miep Jolink van Keulen - WaarBenJij.nu

Wandelen in het Tongariro National Oark

Door: Miep

Blijf op de hoogte en volg Miep

21 Januari 2023 | Nieuw Zeeland, National Park

21jan.

Vandaag weer een schitterende wandeling gemaakt.Om 8 uurmet de shuttlebus naar een dorpje 15 km van National Park Village gebracht: Whakapapa Village, vanuit dit dorpje zijn een aantal wandeltochten van 2,5 uur tot en met4 dagen uitgezet.4 dagen leek ons iets te lang. En die van 2,5 uur was een rondje langs een prachtige waterval dus die werd het . Op de foto’s zullen jullie wel zien waarom het uiteindelijk bijna 4 uur werd , ten eerste stonden we heel vaak stil om foto/ video te maken , ten tweede was het pad soms wat lastig en ten derde moesten we ook wel even rusten om wat te drinken/eten.

Zoooooo mooi alles en voor mij was het extra mooi omdat ik Winnie zo zag genieten, we waren er vaak stil van.

We vertrokken met regen maar toen we gingen wandelen trok de lucht open en de hele dag was het zonnig met prachtige luchten.

Winnie heeft daarna nog een wandeltocht gemaakt ; voor mij was het genoeg geweest en ik heb in de schaduw gelegen op een harde ondergrond met regenjas onder me en de rugzak onder mijn hoofd. Had spierpijn maar na een heerlijke douche is het al over.

In de gezamenlijke keuken heeft Winnie een heel gezonde pasta voor ons klaargemaakt en nu lezen, relaxen en bellen met Appie. Hij is jarig vandaag.


  • 21 Januari 2023 - 09:52

    Piet De Bekker:

    begrijpelijk, als je al die prachtige plaatjes ziet geniet ervan samen


  • 22 Januari 2023 - 09:22

    Henk:

    Dag Miep en Winnie,

    Geweldig jullie reis. Geniet mee door t verslag. Zeker omdat ik destijds ook in NZ ben geweest, beleef ik t extra. Bedankt voor de telkens weer mooie updates[e-1f64f] . Grt Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miep

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 84532

Voorgaande reizen:

25 December 2022 - 08 Februari 2023

herinneringen maken in Nieuw Zeeland

05 Februari 2017 - 18 Maart 2017

op bezoekbiij Elbert en gezin in Cromwell NZ

06 Januari 2015 - 17 Februari 2015

Onze cruise

Landen bezocht: